Selasa, Ogos 31, 2010

Happy Birthday Nani


tq ekin ..bila nak datang ni tak sampai-sampai lagi dah kul 10.30am dah ni ..belum bangun lagi ke ..

Ahad, Ogos 29, 2010

Terima kasih Deanna..


kali ni lain sikit ..ha..ha..nak juga buat sesuatu yang membuat kita rasa tercabar ..tetapi hasilnya kurang memberansangkan tapi tak pa ini satu pengalaman yang yang membuatkan aku rasa seronok sangat terima kasih Deanna ..maaf yea comot2 kek ni  ...
Deanna blog http://kidswardrobe-deanna.blogdpot.com/ ataupun Facebook Deanna Adnan ..cantik-cantik baju budak kat situ tau ..

Khamis, Ogos 19, 2010

Kek kukus buah..

kek kukus buah ..4jam
untuk tempahan just sms or email umi

                                 biskut pandan oat ..ada coconut dalam tu ...

ini yang aku tengah buat  ..bau dia menduga keimanan ..kalau tak puasa tak heran lerr pulak tapi la ni teruji juga aku dibuatnya sabar-sabar wahai iman kuatkan semangat ..bukan apa hanya untuk mencari sedikit lebihan rezeki membantu cik abe ku sian dia ..pening kot aku asyik beli baju jerr ..walaupun dia tak bersuara he..he..he ..

Rabu, Ogos 18, 2010

AQIL dan puasa..


aqil puasa..pagi ikut sahur ..kul 8 nak susu ..pastu adik puasalah ..kat sekolah teacher shanti kata dia orang yang pertama angkat tangan bila tanya sape yang berpuasa hari ni? ..bila tanya apa puasa dia jawab tak boleh makan ..susu???  bolehlah ..

Jumaat, Ogos 13, 2010

warna-warni hidupku..


nak juga letak walaupun ni sesi ulangtayang  ...he..he..he

Isnin, Ogos 09, 2010

Ramadhan datang lagi..



Seribu kemaafan dipinta ...maaf zahir dan batin dari umi sekeluarga untuk semua..

Sabtu, Ogos 07, 2010

Merintih pada ALLAH ..

Waktu kita kecil dulu, selalu dengar ada ungkapan, "..kan ada mak..", hari ni kita juga mesti ada ungkapan yang didengungkan bila-bila dan dimana-mana saja.
Ketika susah mahu pun senang, mesti kita mengatakan, " ....kan ada ALLAH"

Saat kita disakiti, saat kita marah, saat kita dikhianati, saat kita dihina...


segera katakan "..kan ada ALLAH.." siapa lagi yang boleh membalas dengan adil kalau bukan Allah? siapa lagi yang boleh meredakan kemarahan kita kalau bukan Allah?
Siapa lagi yang selalu bersedia menerima keluhan, rintihan, sungutan, bebelan kita, bila-bila dan dimana-mana saja kalau bukan Allah....segeralah kita katakan "...KAN ADA ALLAH"

Rabu, Ogos 04, 2010

Kek Kak NorAshariah..


Order dari kak Norashariah untuk majlis makan-makan menyambut ramadhan ..terima kasih kak...

Isnin, Ogos 02, 2010

Kek Rina


Thanks ita.....sentiasa memberi sokongan tak terbalas rasanya ..ita ni jiran, aku suka usik dua anak dara comel dia AFIKAH & AFIFAH..pemalu sangat budak-budak ni, tapi hari ni aku dapat tau Afifah kena demam campak alahai kesian ..kakak ita (kak nor) pulak selalu bagi aku lauk sedaaaaappp...kebetulan hari tu teringin nak makan labu masak lemak ..tup..tup.. luqman kata " umi, mak cik sebelah panggil .." taraaaaaa kak nor bagi aku labu masak lemak, tinggal semua kerja terus makan nasi ahaks...dengan sambal belacan hmmm ...best ..cerita pasal makan lupa pulak kat rina..
HAPPY BIRTHDAY RINA..akak doakan semuga bahagia dan dilimpahi kejayaan hidup didunia dan akhirat ..

Ini kita

My Blog List

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin