Isnin, Januari 10, 2011

Alunan kasihmu ..


Setelah seminggu bekerja keras didapur melayan tempahan kawan-kawan tibalah pulak saat aku melayan selera aku ..kek ni kek yang paling aku dan anak-anak aku suka ..kek orang dulu-dulu, teringat aku mak selalu paksa aku buat kek ni lenguh tangan aku pukul gula dan planta masa tu jenama ini jerr yang aku tau.. pukul jerlah sampai naik kebas-kebas tangan ni..ialah dulu kat kampung tak da mixer ..kek pun plain jerr letak telur, tepung, gula, planta sedikit vanilla..sekarang aku make-upkan dia .... sekarang ni dah ada nama dia sendiri "alunan kasih" nama hmmm dasyat tu..tapi aku buat tak berapa nak beralun sebab aku ada banyak penyakit "M"..tapi anak aku kata sedap umi ..nanti buat lagi yea..nak kek ni lagi tau...bangga sesangat aku masa tu tak sampai sejam keluar dari oven licin ..ha..ha sedap sangatlah tu..tapi yang sebenarnya aku buat..
...... aku buat loyang kecik jerr ....7"x7"..boleh agak kan besar mana...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ini kita

My Blog List

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin